Louisville USA 2014

Louisville, USA.

Op 30 december 2013 begon het Amerika avontuur met het laden van de trekker in de container. Na drie weken onderweg te zijn geweest, kwam de container aan bij de shop van Kevin Campbell in het Amerikaanse Washington PA. (Een plaatsje in de buurt van Pittsburgh)
Omdat we zeker wilden weten dat de trekker goed draaide en we ons afvroegen hoe de balans was op zo’n Amerikaanse baan, besloten we op 1 februari een testrun te doen in Murfreesboro TN.
Tussen de Amerikaanse superstock klasse en de superstock klassen in Europa zit een gewichtsverschil van 136 kg. Het is dus handig een idee te hebben waar deze extra 136 kg gehangen moet worden aan de trekker. Bram is speciaal voor deze testrun eerder vertrokken vanuit Nederland en samen met Kevin Campbell en zijn team afgereisd naar Tennesse. Zowel de Mitas All or Nothing als de Controlled Chaos hebben aangehaakt en ze wisten beiden een goede run neer te zetten. De balans van de Mitas All or Nothing leek goed te zijn, de motor klonk goed en de trekker pakte goed op, wat een goede bandenspanning betekende.
Bij terugkomst in shop is voor de zekerheid de trekker nog nagekeken om er zeker van te zijn dat deze gereed was voor de NFMS in Louisville KY. Gelukkig bleek alles in orde te zijn en kon de trekker samen met de Controlled Chaos geladen worden in de vrachtwagen.
Inmiddels waren Manon en Peter achteraan gekomen en op woensdag de 12e (feb) vertrokken we in alle vroegte richting Kentucky. Rond de middag kwamen we aan bij de arena’s waar we ook de rest van het team dat mee ging naar ‘The States’ troffen. Meteen na aankomst hebben we de trekker gelost en in de Broadbent Arena geplaatst. Tijdens de rijders vergadering die ’s middags plaatsvond, werd duidelijk dat een eventuele testrun mogelijk was. Omdat Manon normaal niet op de Mitas All or Nothing rijdt, werd besloten nog een testrun te doen.

Na een technische inspectie door de organisatie van de NFMS, was de trekker gereed voor de run. Ondanks dat alles driedubbel gecheckt was, ging dit niet helemaal zoals gehoopt en hadden we schade door een rotor die van tijd was gegaan. Gelukkig hadden we reserve onderdelen mee en wisten we met hulp van onze Dennis en Kevin Campbell, Eric Gapen, Nate en Craig Sage de trekker op tijd gereed te krijgen voor de Pull op de donderdag avond.
Voordat het zover was en we mochten deelnemen aan de wedstrijd, had Manon ’s middags nog sponsorverplichtingen en was zij te vinden op de stand van Mitas.

’s Avonds was het dan zover. Om 19:00 was er de rijders voorstelling. Alle rijders stonden hier in een rij op de baan en vertelden hun naam, afkomst, de klasse waar ze in reden en de naam van de trekker. Na deze voorstelling was het wachten, want onze klasse reed als laatste op de avond. Rond de klok van tien werden de eerste Superstock trekker de Freedom Hall in gesleept. Manon reed met de Mitas All or Nothing als zesde. Voor haar waren al enkele tractoren die kans maakten op  een podium plaats , onder hen de twee Agco trekkers  van het  Galot team maar die liepen beide grote schade op.
Manon was aan de beurt en werd aangevlagd om voor de sleepwagen te rijden , de ketting  werd aangehaakt en het moment was daar. Ze begon met optoeren en alles klonk en zag er goed uit, want dit was uiteindelijk  de eerste run met de reserve motor!!!
Ze vertrok mooi en goed in de toeren voor wat leek een perfecte run , maar datgene dat je niet wilt en toch zeker niet op een wedstrijd als deze gebeurde , namelijk een ontsteking probleem waardoor de motor z,n vermogen verloor en wij een teleurstellende afstand van 133,64 ft zagen verschijnen als afstand. Hier hadden we niet op gerekend en dit moest toch even een plaatsje vinden bij de teamleden en supporters.
We hebben toen ons vizier gericht op Kevin met de Controlled Chaos waar we samen mee op pad waren,in de hoop dat hij de finale haalde wat uiteindelijk als 6e finalist lukte.
Vrijdag en zaterdag was Manon eveneens te vinden op de Mitas-stand. Ondanks dat het voor Mitas het eerste jaar was dat zij met een stand te vinden waren op de NFMS, kregen we vrijdags en  ‘s zaterdags , na de run van donderdag avond veel aanspraak over het bandenmerk en natuurlijk ook over de trekker.
Zaterdagavond was de grote finale en omdat we zelf niet meer aan mochten haken, waren we aanwezig om Kevin Campbell aan te moedigen. Ook hij had helaas een ontstekingsprobleem en eindigde daarmee in de finale wederom op een zesde plaats.
Ook al is alles niet gelopen zoals we het graag gezien hadden, hebben we wel een gezellige week gehad en gaan we met goede moed het seizoen 2014 in. We verwachten dat de trekker op tijd terug is uit Amerika om deel te nemen aan The European Superpull in Ahoy Rotterdam.

 

On december 30th our American adverture started with loading the tractor into a sea container. After three weeks of shipping, the tractor arrived at Kevin Campbell’s shop in Washington PA, near Pittsburgh. Because we wanted to make sure the tractor was all fine and it would have a good balance, we decided to do a test pass in Murfreesboro TN on February 1st. There are some differences when pulling in the States. (compared to pulling in Europe) For instance the superstock tractors in the States may weight 136 kg heavier than tractors in Europe. This was one of the reasons we wanted to do a testrun. Because of the testrun, Bram left Holland earlier than the rest of the team and travelled together with Kevin Campbell and his team to Tennesse. Both the Mitas All or Nothing and the Controlled Chaos hooked overthere and made a nice pass. De balance from the Mitas All or Nothing seemed to be fine and the engine did sound good.
By the time they got back at Kevins shop, they double checked the tractors to make sure they were ready for the pull in Louisville KY. Everything was good and ready to go.

In the maintime, Manon and Peter were arrived at Kevin’s and on Wednesday morning (feb 12) we left the shop heading to Kentucky. Around noon we arrived at the arena and after unloading the tractor we parked it in the Broadbent Arena. During the drivers meeting in the afternoon, we heared about the possibility to do another testpull. Because Manon normally doesn’t pull the Mitas All or Nothing it sounded like a good plan to do another test run. After a technical inspection by the organization of the NFMS, we were ready to go. Altough we thought everything would be fine, we had timing problems caused by one of the rotors. Luckily, we had spare parts with us and we were able to fix the engine to make sure we could pull on the Thursday night. With thanks to our Dennis, Kevin Campbell, Eric Gapen , Nate and Graig Sage!!!

Before the pull on Thursday, Manon had to be present on the Mitas booth during the day and at 7 pm there was a drivers introduction. After this introduction, we had to wait another few hours, since the Superstock was the last class of the evening. By the time it got 10pm, the first superstock tractors entered the Freedom Hall. Manon had to pull 6th and by the time it was her turn, already a few tractors had some serious damage amoung others the Galot tractors.
A few moments later, the Mitas All or Nothing was hooked to the sled. The engine sounded good and everything was looking just like it should, but than, halfway the track, the engine lost rpm’s. Afterwards it seemed that we had again a ignition problem and we were very disappointed that we were  not able to make a descent  run to show to the audience.
Because we weren’t able going the finals anymore, we’d hoped Kevin would do a good job. And he did by ending up 6th, which is enough to pull again during the finals on the Saturday night.

Friday and Saturday Manon was again present on the Mitas booth. Although it was the first year Mitas had a booth on the NFMS, there were a lot of people coming and going.
On Saturday night we went to the big final to support Kevin Campbell and his Controlled Chaos. Unfortunately, he had ignition problems too and he ended up 6th.
Although we hoped the results would have been better, we had a lot of fun during our time over there and we are looking forward to season 2014. We hope to be able to pull at the European Superpull in Ahoy Rotterdam, but that will depend on the shipping and customs if it will be back in time.

Louisville USA 2014

[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04712.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04691.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04697.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04665.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04652.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04647.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04703.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04651.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04550.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04667.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04689.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04595.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04559.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_img_0134.jpg]
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04538.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_img_0192.jpg]
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04531.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04659.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04683.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_img_0220.jpg]
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04669.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04546.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04658.jpg]SONY DSC
[img src=http://www.teamkools.nl/wp-content/flagallery/louisville-usa-2014/thumbs/thumbs_dsc04599.jpg]SONY DSC
Laat een reactie achter

Unieke bezoekers:

Online users

Agenda

Bezig in de werkplaats.....

Op de hoogte blijven?

Vul dan hier je emailadres in, dan mis je niets!

Team Kools
Tienhonderdse Middenweg 2
4506 HS Cadzand
T. +31 (0)117391968
M. +31 (0)653182360

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress