NFMS Louisville KY

Op 7 februari is Bram vertrokken richting Pittsburgh naar Kevin Campbell. Het was op dat moment nog steeds onzeker of de trekker op tijd zou aankomen voor de wedstrijd in Louisville. Door een controle van de USDA in de haven van New York, bleef de trekker langer onderweg dan in eerste instantie gepland was.
Maandag 9 februari kwam dan eindelijk de container aan en kon begonnen worden aan een laatste check. De Controlled Chaos had ondertussen zware schade opgelopen tijdens een testrun en er moest bergen werk verzet worden om de trekker op tijd gereed te hebben voor de wedstrijd. Uiteindelijk bleek na dagen en nachten sleutelen dat de Controlled Chaos Louisville niet zou halen door een mankement in de aandrijflijn.
Op donderdag ochtend 12 februari vertrok de vrachtwagen met daarin de Mitas All or Nothing richting Kentucky. Na het inschrijven en een klein rondje verkenning was de openingsceremonie om 7 uur ’s avonds. De Superstocks reden als derde klasse die avond en Bram had startnummer 10. Het bleek al snel dat er serieus gas gegeven werd, maar ook serieus schade was voor enkelen. Nadat Kevin de sleepwagen had goed gezet, werd Bram door een sleeptrekker voor de wagen geplaatst. Na het optoeren kreeg de combinatie direct grip en snelheid, maar op 135 ft brak de krukas op meerder plaatsen en zodoende zat er geen finale plaats in. Het is jammer dat na een uitstekend seizoen, zowel in de Nederlandse als Europese competitie er in Louisville geen goede prestatie kon neergezet worden.
Inmiddels is de trekker weer onderweg terug naar Nederland waar we de wedstijd in Ahoy met de Mitas All or Nothing door de schade niet kunnen bij wonen maar wel met de Agrifac Interaction 2.0.

Tot 7 maart in Ahoy!

 

On February 7th Bram went to Pittsburgh to Kevin Campbell’s. At that moment the container was still in New York harbor for a check by USDA (customs).  On February 9th the container arrived and he could make a final check and help David Jones and team cause they had still a lot of work to do due to serious damage on the Controlled Chaos after a test pull. Thursday morning after days and nights wrenching we took of towards Louisville without the CC because after all it seemed there was also a rear end problem. After arrival, subscribe and a quick look at all the competitors of our class we had to be at the opening ceremony at 7 o’clock. The Open Superstock Class was the 3th class of the evening and Bram had start number 10. After a few tractors it seemed that it was a serious competition, but there was also a lot of damage. After Bram took of the tractor locked in immediately and had the good line , but unfortunately  after 135 ft the crankshaft broke. So no finals or good ranking. It’s a shame after a second place in the Dutch and first place in the Eurocup last year we couldn’t compete as we wanted.
The container will depart soon back to the Netherlands where it will arrive around 13th March. The 7th we will compete with the Agrifac Interaction  in Rotterdam Ahoy for the European Super Pull edition 2015.

See you march 7th in Rotterdam AHOY

Louisville KY USA '15

 

Laat een reactie achter

Unieke bezoekers:

Online users

Agenda

Bezig in de werkplaats.....

Op de hoogte blijven?

Vul dan hier je emailadres in, dan mis je niets!

Team Kools
Tienhonderdse Middenweg 2
4506 HS Cadzand
T. +31 (0)117391968
M. +31 (0)653182360

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress